Skip to main content

За да сме в крак с времето, се стремим към непрекъснато обновяване и усъвършенстване. През 2017 г. бяхме утвърдени за иновативно училище и като такова полагаме усилия да разчупим традиционното обучение чрез въвеждане на нови технологии в урока, интерактивното обучение, екипната работа, проекти, презентации, игри – подходи, любими на учениците.

Лиляна МуховскаСъосновател

През 2017 г. Частна езикова гимназия „Проф. Иван Апостолов“ беше одобрена и стартира работа по проекта „Иновативно училище“. Основните цели са чрез въвеждане на нови учебни предмети да бъде повишена мотивацията на учениците, както и да бъдат развити редица умения като креативност, презентиране и работа в екип.

Освен нови предмети в учебните планове се използва и проектобазирано и уеб базирано обучение в образователния процес, експедиции и игровизация. Използва се методът на дизайн мислене, като учениците се превръщат в активната страна в процеса на обучение.

Важна част от процеса на иновативно обучение са и нашите преподаватели, които непрекъснатото се усъвършенстват, за да могат да отговорят на предизвикателствата на променящия се свят и индивидуалните потребности на „дигиталните деца“.

Кои са новите интердисциплинарни предмети?

В 8. клас

В 8. клас се въвежда предмет личностно развитие с цел изясняване на личностните умения, психологическия профил на учениците и техния стил на учене. Учителите от частното училище работят съвместно с ментори и коуч специалисти от Академията по иновационен мениджмънт.

В 9. клас

В 9. клас се въвежда предмет междуличностно развитие, а в 10. клас – лидерство и работа в екип. Целта е установяване на личностния профил на учениците, междуличностните им отношения и техните компетенции; представяне на подходящи обучителни модели за усъвършенстване на уменията и придобиване на нови. За определяне на личностните профили и стил на учене на учениците се използва методиката на Дейвид Колб, като резултатите се мерят в края на всяка учебна година чрез анкети и въпросници.

9. и 10. клас

Други нови и интересни иновативни предмети, които се изучават в първи гимназиален етап, са етнография (9. клас), социална антропология (10. клас), човекът и жизнената среда (9. клас).

Учителите от съответните междупредметни области също работят съвместно за реализирането на така наречените учебни „експедиции“, които са част от проектобазираното обучение. Моделът е заимстван от XP School, Донкастър, Англия, и вече се използва в някои от учебните дисциплини в Частна езикова гимназия „Проф. Иван Апостолов“.

ЧЕГ „Проф. Иван Апостолов“
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.