Skip to main content

Добре дошли в

Профил „Предприемачески“

Да поемаш риск, да си креативен, да си проактивен и да се стремиш към успеха са все по-необходими и търсени умения у младите хора. Ричард Брансън, създател на Virgin Enterprises, е казал:

Бизнес възможностите са като автобусите – винаги има следващ.

Ричард Брансън

Точно това е отношението и начинът на мислене, които изграждаме у нашите ученици, избрали профила, който ги подготвя за света на бизнес лидерите и успешните предприемачи.

Екип от професионалисти, с богат практически опит в бизнеса, реални казуси (вкл. формати на „Харвард“ и други водещи университети), проекти, участие в състезания и други инициативи целят да предоставят възможност за реален опит и стартиране на собствен бизнес чрез програмата на Джуниър Ачийвмънт „Ученическа компания“.

Гимназията е партньор от 7 години и работи успешно с организацията както в тази насока, така и за допълнителни възможности като: „Мениджър за един ден“, иновационни лагери (бизнес модел, традиционен и дигитален маркетинг, финанси и социално предприемачество), финансов иновационен лагер, социални иновации, обучение по кръгова икономика и др.

Обучението в профила е фокусирано върху запознаване с основни бизнес и икономически теми и понятия, като профилиращите предмети са:

Предприемачество

Модули: Пазарна икономика, Предприемачество и кариерно развитие, Стартиране на собствен бизнес, Управление на предприемаческата дейност, Маркетинг, Финанси, Общуване и преговори, Бизнес практикум.

В часовете по предприемачество се работи по програмата „Учебна компания“, по време на която учениците минават през основните етапи на създаване на собствен бизнес, вкл. разработване на прототип.

Информационни технологии

Модули: Обработка и анализ на данни, Мултимедия, Уеб дизайн, Решаване на проблеми с ИКТ, Дигитален дизайн, Дигитален маркетинг.

Маркетинг

В часовете по маркетинг се прилагат на теория и практика основните познания от маркетинговия микс, свързани с разработване на продуктови, ценови, дистрибуционни и комуникационни функции на фирмата. Учениците разработват и подробна маркетингова стратегия за развитие на учебната им компания.

Дигитален маркетинг, дигитален дизайн и уеб дизайн

В часовете по дигитален маркетинг, дигитален дизайн и уеб дизайн учениците учат както на теория, така и на практика, как да създадат, популяризират и наложат своя бранд на пазара чрез различни онлайн комуникационни канали и богат набор от дигитално съдържание.

Пазарна икономика/Economics

Важен предмет, който се изучава в профила, е Пазарна икономика (Economics). Тази дисциплина се изучава изцяло на английски език, като прилагаме един изпитан метод – т. нар. изнесена класна стая (flipped classroom). Учениците използват обучителната платформа Khan Academy за самостоятелна работа.

Учебна компания

По програмата “Учебна компания” всички ученици от профил “Предприемачески” участват в регионални и съответно национални състезания, а победителите достигат и до международно състезание. В процеса на обучение учениците развиват ключови умения като лидерство, водене на преговори, управление на времето и ресурсите, комуникация, работа в екип и др.

Първи стъпки към кариерно развитие

Профили

Предприемачески

Главната цел в профила е да насърчи развитието на актуални умения като ...

Софтуерни и хардуерни науки

Знанията и уменията, които учениците усвояват в този профил, ги подготвят ...

Чужди езици

Задълбочаване и усъвършенстване на езиковата подготовка, комуникативните ...

Природни науки

Часовете, определени за профилираща подготовка, които надграждат обучението, се ...
ЧЕГ „Проф. Иван Апостолов“
Privacy Overview

This website uses cookies so that we can provide you with the best user experience possible. Cookie information is stored in your browser and performs functions such as recognising you when you return to our website and helping our team to understand which sections of the website you find most interesting and useful.